Veelgestelde vragen
Financiële vragen
- Wat doet mijn hulp (m/v) voor de vergoeding van € 15,- per uur?
- Wat is het totale bedrag dat ik moet betalen?
- Aan wie moet ik betalen? Aan de hulp (m/v) of aan jullie?
- Betaal ik de hulp (m/v) nog extra vakantiegeld?
- Hoe betaal ik mijn abonnement?
- Ik heb nog geen hulp (m/v), moet ik al maandelijks betalen?
- Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
- Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
Procedurele vragen
Wetgeving
Overige vragen
Algemene vragen
Hoe kan ik een aanvraag voor een hulp (m/v) indienen?
Zijn jullie actief in heel Nederland?
Wat kan ik doen als de hulp (m/v) niet voldoet aan mijn wensen?
Hoe groot is de kans dat jullie een hulp (m/v) voor mij vinden?
Wat is de leeftijd van de hulp (m/v)?
Kan de hulp ook een man zijn?
Financiële vragen
Wat doet mijn hulp(m/v) voor de vergoeding van € 15,- per uur?
Wat is het totale bedrag dat ik moet betalen?
Je betaalt in eerste instantie niets voor de aanmelding. Wij werken met een schoonmaakabonnement. Zodra wij de gegevens van een hulp aan jou mailen, start het jaarabonnement. Je betaalt dan maandelijks € 8,99.
Als je tevreden bent over de hulp en hij of zij bij jou aan de slag gaat, betaal je de hulp een vergoeding van € 15,-. Het betalen van de hulp gaat niet via ons; samen met de hulp maak je afspraken maken over de betaling van de gewerkte uren.
Aan wie moet ik betalen? Aan de hulp (m/v) of aan jullie?
Betaal ik de hulp (m/v) nog extra vakantiegeld?
Hoe betaal ik mijn abonnement?
Ik heb nog geen hulp, moet ik al maandelijks betalen?
Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dat?
Waar zijn de maandelijkse kosten van het abonnement voor?
Procedurele vragen
Worden er ook controles uitgevoerd op de hulp?
De betrouwbaarheid van de huishoudelijke hulpen vinden wij erg belangrijk, aangezien de hulp in jouw vertrouwde omgeving aan het werk gaat. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat de hulp aan het werk is in een veilige omgeving. Er vinden dan ook verschillende controlemomenten plaats.
Eerste controlemoment
Op het moment dat de werkzoeker zich inschrijft, vragen wij een bevestiging per e-mail en/of telefoon. Wij controleren deze gegevens.
Tweede controlemoment
Zodra de zorgzoeker een aanvraag indient, gaan wij met de aanvraag aan de slag. Als de aanvraag niet helemaal duidelijk is, vragen wij om verduidelijking. Als de aanvraag helemaal duidelijk is, gaan wij op zoek naar een geschikte hulp. De kandidaten worden handmatig door ons geselecteerd aan de hand van de door jou opgegeven wensen.
Derde controlemoment
Wij raden de zorgzoeker altijd aan een kennismakingsgesprek te plannen met de toegewezen hulp. Tijdens dit gesprek kunnen beide partijen vragen stellen en er kan gekeken worden of er een klik is tussen de partijen. Daarnaast raden wij de zorgzoeker aan de werkzoeker om een kopie van het ID-bewijs te vragen. Bij het doen van een aanvraag ontvang je van ons een e-book met tips voor het kennismakingsgesprek.
Extra veiligheidsmaatregelen
Hulpen waarover wij klachten ontvangen of die niet voldoen aan de wensen zetten wij op non-actief. Daarnaast spreken wij hulpen aan op hun gedrag, als zij bijvoorbeeld slecht bereikbaar zijn of zich niet houden aan afspraken.
Moeten de hulp en ik een contract tekenen?
Op het moment dat je een hulp in dienst neemt, heb je wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met deze persoon. Dit kan zowel een mondelinge, als een schriftelijke overeenkomst zijn. In het contract kun je afspraken maken over de werkzaamheden, de uitbetaling van de vergoeding, werktijden, enzovoort. Hiervoor kun je ons standaard contract gebruiken. Dit contract kun je downloaden zodra je een aanvraag hebt ingediend.
In ons abonnement is vergoeding voor schade, ongevallen of diefstal opgenomen. Je kunt een schadeclaim indienen via deze vergoeding.
Wie zorgt voor de schoonmaakmiddelen?
Waar kan ik terecht met een klacht?
Mijn hulp is ziek, wat moet ik doen?
Is de hulp ziek, dan kun je vragen of jouw hulp op een andere dag kan werken. Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoverheid.
Wetgeving
Moet ik mijn hulp opgeven aan de Belastingdienst?
In een enkel geval is het verplicht de hulp aan te melden bij de Belastingdienst. Dit is alleen het geval als de hulp meer dan drie dagen per week bij jou aan het werk is. Je moet de hulp dan uiterlijk een dag voor het ingaan van de werkperiode aanmelden. Als hiervan sprake is, dan moet je zelf de salarisadministratie uit te voeren. Wil of kun je deze administratie niet zelf uitvoeren? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je dan in contact brengen met een PGB-administratiekantoor.
In de meeste gevallen hoef je de hulp niet aan te melden bij de Belastingdienst. Werkt de hulp drie dagen of minder voor jou? Dan valt de hulp onder de regeling 'vrijgesteld huispersoneel'. Dit houdt in dat jij als opdrachtgever geen loonbelasting en premies af hoeft te dragen als je maximaal drie dagen per week hulp ontvangt. De hulp hoeft zich niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en hoeft geen btw te heffen. De hulp moet het inkomen wel altijd opgeven bij de Belastingdienst.
Is de hulp aansprakelijk voor schade aan mijn interieur?
Mocht de hulp tijdens werkzaamheden per ongeluk schade aan jouw interieur veroorzaken, dan valt dit onder jouw aansprakelijkheid. Je hebt daarom nooit het recht schadevergoeding te eisen aan ons of aan de hulp.
De hulp zelf kan ook verwondingen oplopen. Je hebt als opdrachtgever de plicht te zorgen voor veilige werkomstandigheden. Te denken valt aan een goed huishoudtrapje, schoonmaakmiddelen, schoonmaakhandschoenen enzovoort. Loopt de hulp toch schade op, dan valt dit onder jouw aansprakelijkheidsverzekering.
Overige vragen
Ik wil graag iemand een hulp (m/v) cadeau geven, is dat mogelijk?
Geniet ook van het gemak van een werkster (m/v) in huis
Net als 14.821 andere huishoudens
- Een werkster voor € 15,- per uur
- Een werkster met schoonmaakcertificaat
- Eigen account met handig urenoverzicht
- Fonds bij schade door hulp
- Een vervangende hulp